Foto: Inquam Photos
„Protestăm pentru ca Direcția să se implice în toate opresiunile și în toate nenorocirile astea care s-au întâmplat în RATB în ultimii ani. Adică să vină să facă niște controale. Noi am făcut niște plângeri, am depus documente, am depus tot ceea ce se poate depune. Deocamdată dânșii nu au mișcat nimic către noi. Să sperăm că-i mișcăm un pic așa”, a declarat Ion Usturoi, președinte Sindicatului APT din Regia Autonomă de Transport București.
De la 11:30, protestul s-a mutat în la sediul RATB, urmând să se încheie la ora 14:30, notează Agerpres.
Potrivit unui comunicat de presă al sindicatului, protestatarii acuză „abuzurile, corupția și mafia care sufocă instituțiile statului”. De asemenea, aceștia se declară nemulțumiți de subfinanțarea RATB, managementul defectuos al Regiei de Transport dar și de vehicule care nu mai corespund din punct de vedere tehnic și estetic.
„Conducerea RATB și sindicatul reprezentativ cheltuiesc netransparent fondul pentru ajutoare sociale de 2% din fondul de salarii. Salariații bolnavi incurabil sau cu boli profesionale nu mai primesc niciun ajutor din fondul de ajutoare sociale. Conducătorii auto sunt abuzați și li se anulează programările la concediul de odihnă de către șefi”, se mai spune în comunicat.
Sindicatul APT precizează că în cele 8 autobaze există o proastă administrare.
„Din toate autobazele au dispărut piese de câteva sute de mii de euro. În autobaza Alexandria au dispărut 170 de acumulatori de autobuz. În autobaza Titan au dispărut zeci de roți de autobuz, tone de motorină și piese de pe zecile de autobuze defecte. Prejudiciu estimat de noi din declarațiile membrilor depășește cu mult un milion de euro. Nimeni nu dorește să scoată la lumină jaful de la autobaze pentru că toți sunt înlănțuiți. Vinovații pentru proasta administrare a banului public se regăsesc atât în Primăria Generală, în rândul directorilor RATB și continuă pe la DTA ajungând în cele din urmă în autobaze”, arată sindicatul.
Potrivit sindicatului APT, până acum, peste 400 de șoferi au plecat în Anglia din cauza condițiilor proaste de muncă, iar în prezent mai mulți angajatori din Germania au venit să recruteze personal din rândul angajaților RATB.