După ce muncitorii au tăiat copacii de marginea şoselei, au săpat şanţuri şi au creat parcări în care încap mai puţine maşini decât înainte, mii de oameni care locuiesc în cartierul Pantelimon află că lucrările se vor termina.
„La primăvară, dacă vremea ne va permite”, spune Sorin Oprescu, edilul Capitalei.
Planul de modernizare al şoselei Pantelimon prevede şi schimbarea liniilor de tramvai. Doar că primarul a dat ordin să fie continuate lucrările anul viitor, ca să nu sugrume şi mai mult traficul la iarnă. Cei care locuiesc în zonă sunt exasperaţi. În primăvară se face un an de când muncitorii au început treaba. Rezultatele nu se prea văd.
„Locuri de parcare? Asta deja e un lux. Dacă noi avem tranşee, dacă mergem cu 30 la oră că ei fac lucrări pe care dupa aia nu le mai termină?”, spune unul dintre șoferi.
Acelaşi plan de modernizare prevede şi construirea unei parcări subterane cu 400 de locuri, la Granitul. Lucrări serioase acolo nici nu au început. Probleme sunt şi în continuarea Şoselei Pantelimon, pe Iancului. Muncitorii aceleiaşi firme ar fi trebuit să termine de schimbat un kilometru şi jumătate de şine de tramvai, pe Şoseaua Iancului.
„Are un an şi ceva, doi, de când e aşa”, spune un șofer.
Patronul firmei care a obţinut contracul de modernizare pentru Iancului şi Pantelimon a fost reţinut în luna august pentru evaziune fiscală. O perioadă, muncitorii au dispărut.
„Au revenit la două săptămâni după ce le-a arestat patronul şi de atunci sunt câte 4-5. Înainte nici nu te puteai mişca de ei”, spune un alt șofer.
„După aproape o lună de pauză, muncitorii au revenit pe şantierul de pe Şoseaua Iancului. Lucrarea ar fi trebuit inaugurată, cu totul, luna viitoare, dar constructorul mai are de muncă. Pentru modernizările de pe Iancului şi Pantelimon Primăria va plăti 70 de milioane de euro.