Pe centura de vest a Ploieştiului se circulă în prezent pe o bandă pe sens, iar finalizarea reparaţiilor la pasaje era estimată iniţial de Compania Naţională de Autostrăzi la sfârşitul lunii octombrie. Lucrările sunt, însă, în întârziere.
„Am vrut să aflu ce se întâmplă. Cele dou[ poduri, zice constructorul, pe 10 septembrie se poate circula, octombrie, scuze, deci weekendul viitor, iar ăsta e gata pe 15 noiembrie”, a spus Victor Ponta.
Reabilitatea celor trei pasaje costă bugetul de stat 1,5 milioane de euro. Banii se adaugă celor 32,5 milioane de euro cheltuite în 2010 pentru lărgirea de la două la patru benzi a centurii Ploieştiului. Şoseaua are o importanţă majoră pentru traficul dintre Bucureşti şi Valea Prahovei, mai ales că preia maşinile care vin de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, inaugurată în urmă cu un an. Deocamdată, însă, autostrada nu a reuşit să detroneze Drumul Naţional 1. Este tranzitată de 9.300 de maşini, adică un sfert din cele care circulă pe DN1. Motivul este acela că autostrada nu este terminată. Îi lipsesc 6,5 km.
„Pentru aceste doua probleme, aceste trei poduri, sunt bani, se dă drumu la ele. Celelalte, pe măsură ce le avem”, a mai spus premierul.
Autostrada Bucuresti - Ploiesti a fost lăsată fără nici un ban în bugetul pe anul acesta. Pentru a termina şi cei 6,5 kilometri, CNADNR are nevoie de 80 de milioane de euro. Cei 56 de km din autostrada Bucuresti-Ploiesti, inaugurați anul trecut, au costat aproape 450 de milioane de euro.