În prezent, doar doi din șapte kilometri de piste pot fi utilizaţi de ciclişti în Capitală. Există însă planuri, iar potrivit acestora, ar urma să fie construiţi alţi 60 de kilometri de piste, de la intrările în oraş, pe bulevardele principale, spre centrul Capitalei. Construcţia ar urma să înceapă în curând.
„Primăria Capitalei elaborează documentaţia pentru a organiza licitaţia, cele zece milioane de euro provin din finanţare externă, licitaţia este în plină desfăşurare, eu spun că cel mai probabil la sfârșitul acestui an vor putea începe investiţiile pentru realizarea pistelor de biciclete”, a declarat Alex Ichim, purtătorul de cuvânt la Primăriei Capitalei.
Bicicliştii susţin că există soluţii mai ieftine şi mai rapide.
„Trasee sugerate pentru biciclete, contrasens deschis bicicletelor, benzi comune pentru transportul public şi biciclete, care sunt de 10, 20, 30 de ori mai ieftine decât pistele pentru biciclete”, spune Marian Ivan, membru al Asociaţiei OPTAR.
Deocamdată, să fii biciclist în Bucureşti e o provocare:
- Sunt mulţi biciclişti şi prea multe maşini care ne încurcă. Nu stau în trafic, câştig foarte mult timp, mă mişc mult mai repede decât cu maşina prin Capitală.
- Trebuie să mă strecor prin şapte mii de maşini.
- Greu, sunt multe maşini, drumuri puţine, dar nu ne lăsam, sunt din ce în ce mai mulţi biciclişti.
Dacă autorităţile s-ar fi ţinut de cuvânt, în Bucureşti ar fi trebuit să funcţioneze - deja de doi ani - 250 de kilometri de piste pentru biciclete, o investiţie totală de 50 milioane de euro.