Asfaltul a început să se crape chiar înainte de inaugurare, în luna martie. Ca soluţie de avarie, constructorul a acoperit fisurile, dar acum craterele au reapărut. Iniţial, cei care au turnat asfaltul au zis că au făcut tot ce au putut cu puţinii bani pe care i-au primit - două milioane de euro, fonduri europene.
„Această lucrare s-a făcut cu jumătate din preţul ei corect. Dacă mai găsiţi una, o lucrare pe banii ăştia în România sau în toată lumea, eu mai fac una pe banii mei”, spune Gheorghe Griguţa, constructorul lucrării.
Acum, însă, după mai bine de opt luni, constructorul dă vina pe solul argilos de sub asfalt.
„Fisurile erau firești să apară după ce am făcut noi acolo. Pe diguri de argilă sau orice teren argilos e firesc să apară când e secetă foarte mare. O să trimit echipă să le închidă. Dar fenomenul se mai poate repeta în viitor”, a mai spus Gheorghe Griguţa.
Lucrarea este în garanţie doi ani, iar administratorii pistei, Apele Române Banat, au soliciat constructorului să remedieze problemele.
„Aşteptăm să se pună pe treabă şi să rezolve problemele identificate. Ca măsură de precauţie, o să cerem o expertiză ca să fim siguri că nu se vor mai repeta problemele”, spune Mihaela Madar, manager de proiect.
Până ce pista va fi reparată complet, cei care au de suferit sunt tot bicicliştii.
„Trebuia să fie cum trebuie, uite, e crăpată deja. Dacă o filmezi, se vede. Că e făcută... niciun trotuar dacă îl faci nu arată aşa”, spune un biciclist.
„Noi, bicicliştii, mergem mai uşor, nu mergem prin circulaţie sau mai ştiu eu cum... scurtăm drumul, dar nu îmi place că a început să se distrugă”, spune un alt biciclist.
Pista care ajunge la graniţă urmează să fie continuată şi pe teritoriul Serbiei, pe o lungime de 41 kilometri, până în Zrenjanin.