Marius Moisuc a cultivat legume în două sere și pe 3 hectare de teren. În anii trecuți vindea producția în piața sau en gros, către aprozare sau magazine mici. A descoperit însă că internetul este cea mai bună piaţă așa că a început să se promoveze online. Acum vinde kilogramul de roșii cu 3 sau 4 lei și nu cu 1,5 lei, cât îi ofereau intermediarii.
Marius Moisuc, agricultor: „Vânzările merg bine, mult mai bine decât dacă aș merge la piață. Acolo pierzi mai mult timp, te mai cerți cu lumea, cu intermediarii...”
Tranzacțiile au loc prin intermediul unui grup creat pe un site de socializare. Pe platforma online s-au înscris peste 10.000 de ieșeni, deopotrivă fermieri care scot la vânzare produse diverse, de la legume și fructe până la preparate din carne și lapte sau dulciuri tradiționale, dar și cumpărătorii interesați de produse românești care nu au timp sau nu vor să le caute prin pieţe.
Raluca Costin, client: „Sunt produse sigure, de calitate, naturale, în primul rând, pentru că eu cumpăr pentru fetița mea.”
Grupul este exclusivist, așa că poate primi membri noi doar dacă aceștia sunt invitați de cei care deja fac parte din el. Clienții sunt, în general, tineri cu venituri între 2.500 și 4.000 de lei.
Adrian Grigorovici, fermier: „Sunt clienți mai deosebiți și pun accentul pe calitate. Și, în general, pe clienții noștri am încercat să îi aducem aici, la noi în livadă. Au fost foarte încântați că au cules cu propriile mâini fructe din copac.”
Cei care vor să vadă produsele înainte să le cumpere pot merge oricând la ferma furnizorului, dar, de cele mai multe ori, fermierii și cumpărătorii stabilesc de comun acord un loc din oraș în care să se întâlnească pentru livrare.