Statistica pe anul 2013, realizată de STS, arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate 17.463.468 apeluri. Dintre acestea, 29,09 la sută au fost reale şi 70,91 la sută false.
Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă - 60,66 la sută, Poliţie - 24,77 la sută, ISU/ SMURD - 12,59 la sută şi Jandarmerie - 1,88 la sută .
Cele mai multe apeluri false au fost iniţiate din judeţele Covasna, Călaraşi şi Mureş.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt realizate de pe cartele pre pay.
Urmare a constatărilor făcute, 10.892 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Suceava şi Bucureşti. De constatarea şi sancţionarea acestor contravenţii se ocupă Poliţia.
Multe persoane, dintr cele care sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. De asemenea, unele persoane solicită informaţii despre numere de telefon, sfaturi medicale şi cer legătura cu diverse instituţii sau persoane publice.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.