Primăria Capitalei pasează responsabilitatea pentru pericolul la care sunt expuşi oamenii în parcul Herăstrău. Edilii spun că au bani, dar aşteaptă de doi ani un aviz de la Ministerul Transporturilor. În aceşti doi ani, patru tineri s-au electrocutat pe pasarela de cale ferată, singura cale de acces pentru cei care vor să treacă de pe un mal pe altul al lacului.
110 hectare de parc. Cel mai mare din Bucureşti. Şi o singură pasarelă CFR care traversează lacul. Zilnic sute de oameni care aleargă, se plimbă sau merg cu bicileta trec pe această pasarelă, la mai puţin de jumătate de metru de lângă calea ferată. O altă variantă pentru ei de a trece de pe un mal pe altul este să ia vaporaşul.
Nu numai ca podul nu este unul pietonal ci unul de cale ferată, dar şi singura cale de acces pentru oameni este închisă, asta dacă ar vrea să nu urce pe pod şi să îşi continue drumul pe aleea parcului. În ceea ce priveşte un eventual panou de semnalizare, nici vorba de aşa ceva nici, nici la baza podului, nici sus pe pod.
Singurele semne care indică liniile de înaltă tensiune şi pericolul de electrocutare sunt mici indicatoare aflate pe stâlpii CFR. În ultimii doi ani, patru tineri au fost electricutaţi pe pasarelă.
Ultima victimă, un adolescent internat acum în stare gravă la spital. Băiatul a vrut să-şi facă o fotografie pe pod, a ridicat mâinile şi a fost prins într-un arc electric.
Primăria Capitalei are în proiect un pod pentru pietoni care să traverseze lacul:
"Municipalitatea a prevăzut bani în buget încă de acum doi ani pentru construirea unei pasarele pietonale peste Herăstrău... Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea Municipalităţii, argumentând că soluţia propusă nu se încadrează în regulile privind amplasarea şi autorizarea construcţiilor în zona de protecţie a căii ferate."
Ministerul Transporturilor nu a comentat până la această oră situaţia.