Microbuzul ar fi făcut o până pe traseu, iar șoferul a înlocuit roată fără să strângă bine cele 5 prezoane (șuruburile cu care este prinsă roata), spun surse din rândul anchetatorilor, citate de tvmneamt.ro. Este posibil ca prezoanele să se fi desprins în mers. Din imaginile filmate înainte că mașina să fie dusă la expertiza tehnică se poate vedea un singur prezon rupt în butucul roții.
Anchetatorii mai spun că pe asfalt există urme de frânare pe ambele părți ale mașinii pe o distanță de aproximativ 40 de metri, din locul în care microbuzul a intrat pe contrasens până în locul în care acesta a ieșit de pe șosea.
Mașina se află acum în garajul Registrului Auto Român, pentru expertiză.
Martorii care se aflau într-un alt microbuz, care venea în spatele celui implicat în accident, spun că au văzut scântei înainte ca vehiculul să lovească parapetele și să să cadă în canalul râului Bistrița.