Senatorii liberali s-au întâlnit, la Palatul Parlamentului, cu ministrul de Interne, principalul subiect al discuţiilor fiind proiectul noului Cod Rutier.
Liderul senatorilor PNL a afirmat la finalul întâlnirii că "majoritatea chestiunilor care sunt conţinute în noul Cod Rutier (...) au fost agreate".
"Principiul de la care se porneşte este următorul: România este una dintre ţările cu cea mai mare infracţionalitate rutieră şi, până la urmă, noi avem de ales între a evita accidente, a evita nenorociri care se petrec pe şoselele şi autostrăzile, acelea care sunt, ale României şi a avea o legislaţie mai drastică în ceea ce înseamnă circulaţia pe drumurile publice", a menţionat liberalul.
El a mai spus că acest proiect a fost lăsat pentru dezbatere publică încă două săptămâni.
"A fost prelungit termenul, tocmai pentru a se da posibilitatea ca opinia publică să îl cunoască, apoi va intra în procedură parlamentară şi, bineînţeles, şi ministrul Radu Stroe şi reprezentanţii Ministerului de Interne sunt deschişi la mici ajutări care trebuie făcute" a explicat Puiu Haşotti.
Întrebat dacă senatorii vor trimite propuneri de modificare încă din această perioadă de dezbatere publică, Haşotti a răspuns negativ.
"Aşteptăm să vină în Parlament, se urmează procedurile parlamentare fireşti, care să ducă la un Cod Rutier mai bun, mai eficient şi care să îi păzească pe cetăţenii României prin aceste măsuri mai punitive, să le spunem, de nenorocirile care se întâmplă mult prea des şi mult prea mari în România", a arătat acesta
Întrebat dacă ajustările privesc cuantumul amenzilor, liderul senatorilor liberali a răspuns: "Mici ajustări pot fi şi în ceea ce priveşte cuantumul amenzilor şi în ceea ce priveşte perioadele de suspendare a permiselor. Nişte sugestii au fost făcute şi de domnii senatori, domnul ministru şi le-a notat şi va ţine cont de ele".
Sancţiunile din noua legislaţie rutieră au fost modificate substanţial faţă de proiectul de act normativ iniţial, cea mai mare amendă fiind stabilită la 9.600 lei, faţă de 16.000 lei, iar suspendarea permisului, după un accident grav, urmând să vizeze o perioadă de cel mult doi ani, faţă de cinci.