Startul lucrărilor a însemnat şi devierea traficului de pe Bulevardul Bucureştii Noi, pe străzile laterale.
Şoferii care vor să ajungă dinspre Bucureşti spre Mogoşoaia trebuie să vireze pe strada Mitropolit Varlaam. Şi cei care vor să intre în Bucureşti vor trebui să o ia pe o rută ocolitoare. Din şoseaua Bucureşti-Târgovişte nu vor mai putea merge drept pe Bucureştii Noi, ci sunt obligaţi să intre pe strada Constantin Godeanu. Traficul va rămâne deviat până aproape de finalizarea lucrărilor la cele două staţii, prevăzută pentru aprilie 2015. Ceea ce-i nemulţumeşte pe locuitorii din zonă.
Valoarea lucrărilor trece de 158 de milioane de euro, fără TVA. Banii vin atât de la stat, cât şi de Uniunea Europeană. Pe finanţare din visteria statului au rămas lucrările la depoul de la Străuleşti, unde proiectul prevede şi realizarea unei parcări, a unui teren de sport, a unei autogări și a unui peron subteran pentru autobuze. Începute în martie, însă, lucrările la depou stagnează.
„Au lucrat într-un ritm susţinut şi au terminat alocaţia pentru acest an. Se aşteaptă ca la rectificarea bugetară să primească bani şi în acelaşi timp se discută cu Comisia Europeană includerea pe finanţare de la Uniunea Europeană a zonei Lacului Străuleşti”, a explicat Gheorghe Udrişte, fost director general al Metrorex.
Lucrările la Magistrala IV presupun, pe lângă ridicarea celor două staţii şi a depoului, şi construirea unui tunel de 1,3 kilometri.
Se munceşte şi la linia V de metrou, care ar trebui să lege cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei. Acolo lucrările sunt întârziate cu aproape un an.