Seceta le da bătăi de cap navigatorilor: Dunărea începe să scadă. Navele de marfă şi cele de pasageri trebuie să inainteze cu mare atenţie pe anumite porţiuni. Astăzi, cota fluviului la Galaţi era de 129 de centimetri, în condiţiile în care în mod normal ar trebui să fie în jur de 500.
Nivelul scăzut al Dunării face ca o traversare cu bacul de la Galați la Tulcea să dureze chiar și 20 de minute, dublu față de cât ar fi normal.
„Aici deja scade. 0,7 metri. Cam 70 de centimetri sub chila vaporului. Deci sub chila vaporului înseamnă încă un metru patruzeci de apă. Un metru patruzeci cu 70, doi metri și zece, cam aici. Asta e adâncimea. Cam doi metri de apă”, le arată capitanul de bac pe un monitor reporterilor Digi24.
Faptul că Dunărea a scăzut se vede cel mai bine la mal. Spre exemplu, pe faleză, au ieșit la suprafață gurile de canal ale orașului.
Grav este că autoritățile fluviale înregistrază pagube din cauza Dunări scăzute. Un împingător românesc aproape că s-a scufundat în aval de Giurgiu, zilele trecute, după ce a lovit o epavă.
„A avut o gaură de apă, nu s-a scufundat, a fost scoasă de acolo. Dar din punctul nostru de vedere și statistic vorbind, incidentul este grav. În zonă sunt multe epave din Al Doilea Război Mondial. Ele nu sunt în șenalul navigabil, dar trebuie semnalizate”, spune Mircea Cristea, directorul AFDJ Galați.
Cotele Dunării sunt anormal de mici pentru această perioadă a anului. Cota Dunării la Galați era astăzi de 129 centimetri, în condițiile în care, pentru a nu exista probleme, ar trebui să aibă până în 500 de centimetri.