Compania Naţională de Drumuri a atribuit în octombrie 2015 construcţia pasajului de la Domneşti unei asocieri de trei firme.
Consiliul pentru Soluţionarea Contestaţiilor a obligat însă CNADNR să anuleze rezultatul şi să reevalueze ofertele. Totul după o sesizare a unei firme din Gheorgheni care a pierdut licitaţia.
„Două săptămâni maxim, eu cred că e timp suficient ca, comisia de evaluare să îşi facă treaba”, a spus directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.
O șoferiță din zonă a declarat că de opt ani așteaptă pasajul.
„O reevaluează de vreo şase ani. Copilul meu face opt ani, ne-am mutat în Domneşti sperând că se face pasajul. Au trecut opt ani”, a spus șoferița.
„Nouă, cetăţenilor din zonă, ni se pare inacceptabil că timp de un an durează o licitaţie şi nici măcar acum nu este desemnat câştigătorul”, a adăugat Delia Mihalache, reprezentantul Iniţiativei Prelungirea Ghencea
În lipsa pasajului, şoferii care circulă pe Centură trebuie să cedeze trecerea celor care intră şi ies din zona Prelungirea Ghencea. Efectul - cozile ating frecvent 2-3 kilometri.
„Camioanele şi TIR-urile de tonaj mare trec prin cartier. Acestea blochează pur şi simplu calea de acces. Doamne fereşte de o salvare, un pompier, că nu au pe unde să treacă”, a spus Antonia Lupescu de la Inițiativa Prelungirea Ghencea.
Pasajul de la Domneşti ar trebui să coste 21 de milioane de euro şi să fie gata în 2018. Va fi doar al pod peste centura de sud, unde ambuteiajele sunt zilnice.
Ca să ocoleşti Bucureştiul în momentul de faţă prin zona de sud ai nevoie de aproximativ o oră şi jumătate-două. Pentru că cea mai mare parte din Centura Capitalei are o singură bandă pe sens.
Practic, singura porţiune pe care se circulă la nivel de drum expres este partea de nord a centurii.
Ministerul Transporturilor estimează că lărgirea întregii Şosele de Centură la două benzi va fi gata abia în 2020.