Totul a început în 2009, când Consiliul Judeţean Braşov a primit de la Ministerul Agriculturii 200 de hectare de teren, cu condiţia că aeroportul să fie gata în cinci ani. Cum acest lucru nu s-a întâmplat, terenul a trecut înapoi la stat.
De doi ani, autorităţile judeţene încearcă să preia suprafaţă de păşune înapoi. Parlamentul a aprobat acest lucru printr-o lege, dar în teren parcelele prevăzute în acte nu erau identice cu cele din realitate. Aşa că transferul terenului nu s-a putut pune în practică.
Timp de două luni, administraţia judeţeană, Ministerul Justiţiei, Ministerul Dezvoltării şi al Finanţelor au căutat o soluţie pentru modificarea anexei, dar acest lucru nu se poate face legal decât prin modificarea întregii legi.
Aşa că lucrările la aeroport mai au de aşteptat, până când parlamentarii de Braşov vor iniţia un nou proiect de lege care va fi din nou votat în Parlament.