Potrivit acestora, investigația vizează mai multe fapte ce pot constitui abateri de la reglementările din domeniul concurenței, precum comportamentul Companiei Naționale 'Administrația Porturilor Maritime' SA Constanța privind o posibilă condiționare a accesului la infrastructura de transport naval, de acceptarea unor termeni comerciali cum ar fi impunerea unor tarife/chirii de utilizare a domeniului portuar posibil inechitabile, fără o fundamentare justificată de considerente de ordin economic, precum și a unei clauze de trafic anual de marfă.
Totodată, compania care administrează portul a condiționat eliberarea documentelor necesare desfășurării activității economice în perimetrele portuare de acceptarea încheierii contractelor de închiriere în condițiile de mai sus.
În plus, Compania Națională 'Administrația Porturilor Maritime' nu și-a îndeplinit obligațiile ce îi revin, potrivit legii, de asigurare a funcționalităților porturilor și a eliberat un "Master Plan" cu impact direct asupra activității operatorilor economici care își desfășoară activitatea în porturile aflate în administrarea sa, fără consultarea acestora, mai spun reprezentanții Consiliului Concurenței.
Organizația Patronală 'Operatorul Portuar' și câteva companii portuare au sesizat Consiliul Concurentei în legatură cu 'abuzul de poziție dominantă a Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța', potrivit unui comunicat al organizației, remis, vineri, AGERPRES.
"În data de 7 aprilie, Organizația Patronală 'Operatorul Portuar' a fost înștiințată prin adresa nr. 5256 din 6 aprilie 2016, că în urma plângerii depuse pe 18 decembrie 2015, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a semnat ordinul 249 din 4 aprilie 2016 prin care dispune declanșarea unei investigații având ca obiect posibila încălcare a regulilor de concurență de către Compania Națională care administrează Portul Constanța (CNAPMC)", se arată în comunicatul patronatului.