Cea mai mare provocare a României pentru Campionatul de Fotbal din 2020 este să lege capitala printr-o autostradă de cel mai apropiat oraş coorganizator, adică Budapesta. Până acum, din cei 600 de kilometri de autostradă de pe teritoriul României sunt utilizabili mai puţin de jumătate, 278 de kilometri. La un cost mediu de 6 milioane de euro pe kilometru, pentru restul lucărilor ar fi nevoie de încă 1,9 miliarde de euro.
Dacă nu vin pe autostradă, ci cu avionul, suporterii au nevoie de metrou. Aceasta este a doua mare provocare, finalizarea magistralei ce leagă aeroportul Henri Coandă de Arena Naţională.
O magistrală aflată de ani de zile în stadiul de proiect. Ar trebui să aibă 14 kilometri şi 12 staţii. Costă peste un miliard de euro, iar Banca Naţională a Japoniei s-a oferit să dea o parte din bani.
Suporterii trebuie să aibă acces şI la o linie de tren care să lege capitala de terminalele aeroportului.
O altă condiţie impusă de UEFA cere ca transportul în comun din Bucureşti să acopere o rază de 100 de kilometri în afara oraşului, până unde s-ar putea găsi locuri de cazare ale fanilor. Şi Arena Naţională, stadionul care va găzdui cele 4 meciuri, are nevoie de un face-lift.
Are nevoie de mai multe locuri pentru suporteri şi pentru maşini.
Modernizările Arenei Naţionale vor costa câteva zeci de milioane de euro. Alte câteva sute de milioane sunt necesare pentru reabilitarea stadioanelor Rapid, Dinamo, Ghencea şi cel de rugby, unde vor avea loc antrenamentele echipelor.