Al 64-lea sezon din Formula 1 ia startul la Antipozi. Prima gazdă a Marelui Circ din acest an are o poveste ce datează de aproape șase decenii. Inagurat în 1953, circuitul de la Melbourne s-a numărat printre favoritele multiplului campion mondial, Michael Schumacher. De fapt, germanul a reuşit cel mai rapid tur din istorie. În 2004, a parcurs cei 5,3 kilometri ai cursei în ceva mai mult de un minut şi 24 de secunde. Primul viraj al circuitului a reprezentat de fiecare dată o provocare. La fiecare cursă, mulţi piloţi nu trec testul în această curbă şi sunt nevoiţi să abandoneze monoposturile.
Red Bull Racing şi Ferrari ţin capul de afiş. RB9 se numeşte monopostul campionilor din ultimii trei ani. Faţă de 2012, Red Bull nu a adus însă multe îmbunătăţiri. Nasul maşinii păstrează acelaşi aspect, plonjând în faţa celor doi piloni de susţinere a aripii. În partea din spate, cea mai importantă pentru un monopost, evacuarea şi suspensiile continuă ideile din sezonul precedent. Noul monopost Ferrari poartă numele F138, care nu a fost ales întâmplător. 13 provine de la anul în curs, în timp ce cifra opt reprezintă motorul V8, care va fi utilizat pentru ultima oară în Marele Circ. Din 2014, se va trece la motoare turbo V6. Iniţial, Ferrari nu a făcut nicio modificare la aripi şi la spate, însă după testele de la Herez au fost îmbunătăţite elementele aerodinamice. Pe scurt, F138 poate fi caracterizat drept fiabil şi evolutiv.
După ce în 2012 s-au luptat până la ultima cursă pentru supremaţie, duelul dintre Sebastian Vettel şi Fernando Alonso se anunţă mai încins ca oricând. Germanul este campionul mondial din ultimii trei ani şi a bătut recorduri după recorduri. Deşi are doar 25 de ani, Vettel se poate mândri cu 26 de curse câştigate, 46 de podiumuri şi titlul de cel mai tânăr triplu campion mondial din istoria Formulei 1. Supranumit urmaşul lui Schumacher, Vettel a ajuns să câştige peste 10 milioane de euro anual la Red Bull Racing.
În schimb, rivalul său este plătit mult mai bine de Ferrari. Alonso primeşte un salariu regesc de peste 30 de milioane de euro pe sezon. Spaniolul îl domină pe Vettel şi la statistică. A câştigat 30 de curse şi a bifat nu mai puţin de 61 de podiumuri.
În Marele Circ sunt însă 22 de piloţi, iar surprizele pot apărea oricând. Cine va fi cel mai rapid în acest an, vedeţi pe DigiSport, începând cu 17 martie.