„Vânzarea va fi reluată mai întai în Restaurant urmând ca, în următoarea lună, să oferim clienţilor şi chifteluţe ambalate în Magazinul cu delicatese suedeze (...) Chiar dacă rezultatele analizelor derulate de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) au infirmat prezenţa cărnii de cal în chifteluţele din magazinul Ikea România, investigaţiile pe plan global au fost continuate”, se arată într-un comunicat al companiei.
Ikea precizează că a analizat producţia de chifteluţe împreună cu un specialist din afara companiei şi cu furnizorul din Suedia şi a simplificat lanţul de aprovizionare prin reducerea numărului de furnizori de carne şi a implementat un sistem suplimentar de securitate alimentară prin adăugarea unor teste de ADN, efectuate atât asupra cărnii crude, cât şi asupra produsului final.
În plus, compania suedeză Ikea a anunțat că analizele ADN vor fi puse în aplicare ca o procedură normală pentru carnea tocată de la toţi furnizorii, în toate unităţile de producţie, şi va realiza analize periodice şi de către o terţă parte pentru a se asigura că furnizorii şi sub-furnizorii respectă cerinţele.
Potrivit companiei, la restaurantul din Bucureşti au fost vândute 4.237 milioane de chifteluţe, în perioada septembrie 2011 - august 2012.
În urmă cu o lună, Ikea a anunţat că retrage din restaurantul său din Bucureşti, chiftelele suedeze. După ce reporterii Digi24 au reușit să cumpere atunci o cutie dintre cele aflate pe raftul magazinului, oficialii au retras aceste produse de la vânzare. A fost o măsură de precauţie, explicau managerii, după ce a fost găsită carne de cal în restaurantele magazinelor din Cehia, Marea Britanie, Portugalia, Olanda şi Belgia.