Analiza a fost realizată în urma testării pistelor pentru biciclete, fiind semnalate o serie de probleme și abateri de la normele în vigoare.
- Lățimea benzii pentru biciclete ajunge la 180 cm, însă partea utilizabilă este de doar 76 cm – fapt ce face periculoasă manevra de depăşire în condiții de vânt sau în cazul începătorilor.
- Grătarele scurgerilor pentru apa pluvială sunt dispuse de-a lungul benzilor, putând prinde roțile bicicletelor sau la spargerea roţilor și ducând, astfel, la dezechilibrarea şi accidentarea biciclistului.
- Modul de execuție a marcajelor în zona intersecțiilor scade siguranța rutieră prin faptul că obligă biciclistul să stea într-o poziție în care vizibilitatea între biciclist și șofer este scăzută.
- Șoferii sunt obligați să încalce legea de fiecare dată când intră sau ies cu mașina din garaj / curte – pentru că sunt obligați să încalce marcajele de linie continuă. Există semafoare pentru biciclete în intersecții unde nu există marcaje de traversare pentru biciclete
- Nu există parcări pentru mașinile de aprovizionare, mașinile care fac livrări sau pentru clienții magazinelor. Aprovizionarea magazinelor, efectuarea de livrări etc se face fie prin blocarea unei benzi de circulație, fie prin blocarea benzii pentru biciclete, fie prin blocarea trotuarului, fie prin transportul mărfii pe distanțe mari.
În urma discuțiilor, preşedintele Grupului de Lucru din cadrul Primăriei București, Ion Dedu, a precizat că va prezenta analiza făcută de OPTAR constructorului care s-au ocupat de lucrări.