Foto: Inquam Photos
„Am semnalat în august această problemă, am cerut închiderea totală a traficului, pentru că constatasem că sunt probleme mari în privinţa siguranţei traficului.
Iniţial, Compania de Drumuri şi ministerul au spus că sunt nişte alunecări superficiale, că nu e nevoie de nicio închidere. După 45 de zile s-a închis traficul şi au demarat lucrări într-un singur punct din cele 7 arii critice descoperite de un expert.
Sunt şapte puncte critice unde alunecările sunt grave, care au nevoie acum nu de reparaţii, ci de reconstrucţie. Din ultimul document apărut ieşit din companie ieri, am constatat că autostrada trebuie demolată în acele puncte şi reconstruite.
Cheltuielile sunt mari, nu mai pot fi acoperite în interiorul actualului contract, contractul este epuizat, undeva la 120 la sută.
În condiţiile de faţă, încotro ne îndreptăm? Aceşti bani europeni în condiţiile în care nu se face recepţia vor fi pierduţi integral. Se pierd banii pe întreg tronsonul Orăştie-Sibiu.
Discutăm despre 400 milioane de euro.
Dacă România nu demonstrează funcţionalitatea autostrăzii Orăştie-Sibiu în cursul anului viitor, reconstrucţia totală a acestui tronson, atunci pierdem întreaga alocare financiară pe Orăştie-Sibiu.
Compania de Drumuri trebuie să înveţe să lucreze transparent, sunt trei expertize făcute dar nicio procedură de achiziţie pentru cele trei expertize nu e pe site, nu ştim cine sunt experţii, şi mai grav, nu avem nici din partea ministerului soluţie de remediere.
Deci nu ştim nici care este problema, nici soluţia, nici cât costă, nici din ce bani va fi acoperită.
I-am cerut ministrului şi prim-ministrului să iasă şi să-şi asume rezolvarea acestei probleme, în caz contrar, împreună cu mulţi colegi din PNL ne dorim să începem o comisie de anchetă în Parlament pentru a afla aceste lucruri”, a declarat la Digi24 Alexandru Nazare.