Compania Naţională de Drumuri va lua decizia săptămâna viitoare, după ce va analiza stadiul lucrărilor. În plus, compania lui Nelu Iordache nu va mai fi primită la licitaţiile CNADNR. Nici singură, nici în cadrul unor asocieri.
Autorităţile spun că au reziliat contractele cu Romstrade din cauza ritmului prea lent de desfăşurare a lucrărilor.
În urmă cu trei săptămâni, omul de afaceri mărturisea pentru Digi24 că a fost avertizat de autorităţi că poate rămâne fără contracte, dacă nu recuperează timpul pierdut.
Oficialii de la Drumuri vor demara controale şi în rândul angajaţilor. Vor să vadă dacă firma lui Nelu Iordache a fost favorizată din interior. Romstrade a beneficiat din plin de contractele cu statul, începând din 2007, când ministru al Transporturilor era Ludovic Orban.
Afacerile lui Nelu Iordache au crescut de aproape 10 ori, într-un singur an. Contractele au curs însă şi după venirea lui Radu Berceanu la Transporturi. În plus, Romstrade a beneficiat şi de sute de milioane de euro din programele cu fonduri europene gestionate de Ministerul Dezvoltării, pe vremea când acesta era condus de Elena Udrea.
În 2007, firma omului de afaceri a început şi lucrarea de reabilitare a pistei Aeroportului Băneasa. Un contract care avea să atragă atenţia autorităţilor şi a procurorilor anticorupţie. Deşi lucrarea valora iniţial 18 milioane de euro, după semnarea mai multor acte adiţionale a depăşit 65 de milioane de euro.
Un alt episod în care a apărut numele omului de afaceri a fost o anchetă de evaziune fiscală, din 2006. Potrivit autorităţilor, existau suspiciuni că două dintre firmele deţinute de ele, Romstrade SRL şi Blue Air beneficiau de sprijin de la Fisc. Contractele derulate cu statul au făcut însă ca averea omului de afaceri să crească semnificativ în ultimii ani.
În 2011, Nelu Iordache adunase o avere de 150 de milioane de euro, potrivit Topului Forbes. Omul de afaceri deţine grupul Romstrade, din care face parte și compania Blue Air. Are și o companie de transport pe calea ferată, precum şi două restaurante cu autoservire. Tot Nelu Iordache urma să construiască şi primul aeroport privat low-cost din România, în sudul Bucureştiului, spre Giurgiu.