EXCLUSIV. Pilot TAROM, beat înainte de cursă. Compania i-a suspendat activitatea
Actualizare 13:10: Pilotul Radu Cristea s-a întors astăzi de la Londra.
TAROM a remis un comunicat de presă în care a confirmat că un membru al echipajului nu a fost apt să zboare cu cursa care trebuia să se întoarcă în țară, fără să menționeze despre cine este vorba, însă sursele noastre ne-au spus că este vorba de pilotul aeronavei.
Cursa RO394, care a fost pilotată de Radu Cristea, a plecat din București în data de 5 februarie. Echipajul a rămas peste noapte la Londra.
Dacă el va fi găsit vinovat, conform regulamentelor de ordine interioară TAROM, urmează să fie concediat. Pentru moment, el a fost suspendat din activitate până la finalul investigației.
______________
Un pilot TAROM a fost oprit la Londra, înainte de a se urca sub influenţa alcoolului la manşa avionului pe care trebuia să-l aducă la București.
Surse din poliția londoneză au declarat pentru Digi24 că pilotul Radu Cristea avea o alcoolemie de patru ori peste limita legală.Limita legală a alcoolemiei în Marea Britanie este de 0,2 miligrame/mie.
Controlul a fost făcut de autoritățile portuare londoneze, care au urcat la bordul aeronavei ce urma să decoleze spre București.
Aceste controale sunt obișnuite, se fac selectiv, dar se pare că autoritățile londoneze au avut informații cu privire la faptul că pilotul ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice.
L-au lăsat să treacă de filtru și să urce în aeronavă, doar așa putea să probeze că acesta intenționa să decoleze sub influența alcoolului. În momentul în care pilotul a urcat la bord înseamnă că este „on duty”.
Dacă ar fi fost verificat înainte de filtru, el ar fi putut să se eschiveze și să spună că nu el trebuie să piloteze acel zbor, ar fi urmat să informeze compania și să fie trimis un alt echipaj de la București.
Pe parcursul acestei anchete, pilotul nu va mai zbura și, dacă se va demonstra că a încălcat regulamentele de aviație, riscă demiterea și chiar să-și piardă licența de zbor.
Agenția Europeană de Siguranță în Aviație spune că în Marea Britanie există o limită de alcool permisă piloților, de 0,2 miligrame/mie în aerul expirat. Pe de altă parte, regulile Uniunii Europene interzic piloților să consume alcool înainte de a urca la bord.
După ce s-a efectuat acest control, pilotul a fost coborât din avion și dus la un spital pentru recoltarea probelor biologice.
Ieri, ocursă Tarom de la Londra la Bucureşti a fost anulată. Cei 33 de pasageri au ajuns ieri seară la București.
Fost instructor TAROM: Această prostie va scădea mult din ratingul și din prestigiul companiei
„Ca pilot al TAROM timp de 34 de ani, vă pot spune că sunt mai mult decât indignat de acest eveniment.Pot să vă confirm că niciodata în cadrul TAROM, cât am zburat, nu s-a putut urca în avion fără să treci pe la comisia medicală.
Dacă acest pilot și-a permis așa ceva este strigător la cer.
Niciodată și, în plus, nu se poate face nimic, dat fiind faptul că un pilot este verificat la comisia medicală înainte de suit în avion cât și la escale, sunt convins că,dacă datele acestea sunt reale există posibilitatea de a fi suspendat definitiv de la zbor.
Cât am activat în TAROM nu am auzit (astfel de situații – n.red.), iar lucrurile astea, dacă se bănuiau, existau niște măsuri drastice în companie. nu se juca nimeni cu așa ceva.
Compania TAROM a fost și este și sper că va fi considerată cea mai serioasă dintre companiile din Europa. Această prostie, nesăbuință, va scădea mult din ratingul și din prestigiul companiei, care s-a sprijinit pe umerii unor oameni de mare valoare.
Odată cu modernizarea și trecerea la computere pentru avion, foarte mulți piloți lasă deoparte pregătirea din perioada noastră. S-a ajuns la concluzia că, dacă te joci cu calculatorul poți să pilotezi în orice situație avionul. E un paradox al aviației.
Ar fi foarte bine venit la TAROM să existe testele și în zbor”, a declaratPaul Mitu, fost comandant-instructor TAROM, laDigi24.
Sorin Stoicescu: Verificările se fac prin sondaj
„În fiecare aeroport, autoritățile au dreptul să facă verificări de siguranță, au în vedere aeronava și echipajul, verificarea licențelor, dacă se respectă numărul de ore de muncă”, a explicat Sorin Stoicescu, expert în aviație.
„Pilotul trebuie să se odihnească cel puțin 8 ore înainte de zbor. Se pot face și expertize medicale. Dacă se constată starea de ebrietate sau o incapacitate medicală, atunci s-a procedat foarte corect”, a subliniat el.
„Verificările se fac prin sondaj, nu la fiecare cursă aeriană. Probabil pilotul s-a prezentat la vreun control din aeroport și cineva a sesizat că nu e bine. La controale de rutină se intră în cabină, se cere brevetul de zbor, se cere licența. Alcoolemia nu se verifică mereu”, a explicat el.
- Etichete:
- pilot tarom
- beat înainte de cursă
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News