Povestea tinerilor scafandri începe ca într-o carte de aventuri. Au aflat de la câțiva bătrâni și din arhivele de război de hidroavionul dispărut la nord de Mamaia. Au adunat apoi informații de la istorici din Constanța, București și Moscova.
19 august 1944. Un hidroavion german tip Junkers W34 pleacă de pe Lacul Siutghiol într-o misiune încă necunoscută. După un scurt zbor acesta se prăbușește în lacul Tașaul la 70 de metri de țărm.
Hidroavioanele aveau misiunea să detecteze submarinele sovietice. Erau dotate cu câte trei mitraliere, iar la bordul fiecăruia erau câte patru soldaţi. Deşi construite dintr-un aliaj foarte uşor, aparatele de zbor puteau transporta bombe de 640 de kilograme. E uşor de înţeles de ce tinerii pasionaţi de istorie au căutat doi ani şi jumătate locul în care s-a prăbuşit avionul fascist.
Tinerii exploratori au primit un ajutor neaşteptat de la pescari. Oamenii mării le-au spus că într-o zonă a lacului li se agăţau de fiecare dată plasele.
12 luni la rând au făcut tinerii scufundări în lacul de lângă Mamaia, în căutarea epavei care s-a prăbuşit acum 69 de ani. Au localizat-o pe fundul apei, dar comoara încă nu poate fi scoasă la suprafaţă. Scafandrii au adus la lumină doar câteva fragmente dintr-o aripă.
Noua descoperire îi face pe tineri să persevereze. Anul trecut, ei au găsit pe fundul lacului Siutghiol un alt hidroavion pierdut de nemţi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.