Un turist olandez şi-a pierdut bagajele la sosirea în România. El îi sfătuieşte pe cei care merg cu avionul să îşi pună jumătate din lucruri într-o valiză şi jumătate, în alta.
În ultimul an, 100 de români au rămas fără obiectele personale în călătorie.
„A plecat în vacanţă. I s-au pierdut bagajele când a ajuns la destinaţie în Grecia. Ne-a sunat să ne întrebe ce poate face. Am sfătuit-o să păstreze bonurile pentru tot ce îşi cumpără, de la periuţă de dinţi până la haine”, spune Laura Pascu, reprezentant al Centrului European al Consumatorilor din România.
Centrul European al Consumatorilor din România este instituţia care trage la răspundere companiile aeriene. Low cost sau nu, fiecare operator este obligat să ofere o despăgubire de până la 1.200 de euro pentru fiecare bagaj. Turiştii primesc bani şi dacă valiza a fost deteriorată în timpul călătoriei cu avionul. Banii se primesc după 21 de zile de la înregistrarea unei plângeri la sediul operatorului aerian.
„Chiar a avut o surpriză şi i-au pierdut bagajele şi la întoarcere. Încă sunt mulți oameni care nu știu că au dreptul să primească bani când li se anulează zborul. Nu știu că au dreptul să primească apă, suc, mâncare sau un telefon, să sune acasă în cazul în care întârzie avionul, sau cazare și transport”, explică Laura Pascu.
Plângerea se poate depune după două ore de când ar fi trebuit ca bagajul să ajungă la destinaţie.
Statisticile arată că unul din 200 de bagaje nu se mai întoarce niciodată în mâinile proprietarilor, dar mulţi călători nu văd deranj în lipsa hainelor.
„În bagaj nu am pus nimic de valoare. (Merg, n.r.) În Creta. Asta e, am buletinul, banii și atât. Restul nu îmi trebuie”, spune un turist.
Nu doar românii se plâng de companiile aeriene din ţară. Francezii şi spaniolii sunt şi ei în topul sesizărilor.