Proiectul autostrăzii Comarnic - Braşov se află în etapa negocierilor pentru desemnarea constructorului. O etapă avansată, totuşi, faţă de celelalte două tronsoane, unde abia au fost depuse ofertele pentru realizarea lucrărilor. Oficialii dau asigurări că operaţiunile vor fi gata în cel mult trei ani.
„Desemnăm câştigătorul în octombrie la Comarnic, în noiembrie la Centura Sud şi în decembrie la Craiova - Piteşti. Toate ar trebui să se termine până la alegerile din 2016”, a spus Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, potrivit MEDIAFAX.
Patru constructori negociază acum cu statul realizarea în regim de concesiune a segmentului Comarnic-Braşov, cu un cost estimat de 1,5 miliarde de euro. Autorităţile sunt, de altfel, la cea de-a treia tentativă de atribuire a acestui contract, care a stat pe linie moartă timp de trei ani.
Cinci consorţii internaţionale au depus oferte pentru construcţia autostrăzii Craiova - Piteşti, cu o valoare estimată de 1,7 miliarde de euro, bani asiguraţi de cîştigătorul licitaţiei. Constructorul va putea exploata acest tronson timp de 26 de ani după finalizare. Odată finalizate lucrările, șoferii vor putea parcurge traseul Craiova-Piteşti în doar o oră, adică jumătate din durata actuală. Şoseaua va mai face legătura între uzinele Ford şi Dacia, aşa cum le-a promis preşedintele României oficialilor companiei americane.
Cele trei autostrăzi vor fi și primele drumuri de mare viteză din România pe care şoferii vor plăti ca să circule, spune ministrul Dan Şova. Suma ar putea fi achitată prin SMS, iar şoferii vor mai avea la dispoziţie şi metoda cumpărării unei vignete. Valoarea taxei va fi de trei euro pe suta de kilometri.