Daciile Duster 4X4, diesel, negre, cu aer condiţionat şi geamuri electrice sunt pentru şefii deputaţilor, adică membrii Biroului permanent şi preşedinţii de comisii. Deputaţii fără funcţii vor rămâne cel mult cu Daciile Logan. De când cu Parlamentul supradimensionat, nu toţi au primit maşină de serviciu.
„Conducerea Camerei pare și într-o criză de bani și într-o criză de idei. Mie nu mi s-a dat mașină , nu am vorbit despre asta şi sunt unul dintre cei mai activi parlamentari, nu de mașină depinde prestația și calitatea actului parlamentar”, a spus Remus Cernea.
Suma exactă pe care o vor cheltui deputaţii pentru maşinile de teren este secretă. Totuşi, licitaţia arată că sunt dispuşi să plătească între 14 500 şi peste 18 000 de euro pentru fiecare maşină.
Pentru Daciile Duster pe care le vor primi la mijlocul lunii noiembrie, parlamentarii au pus la bătaie 4 milioane de lei. În acelaşi timp, le lipsesc 13 milioane de lei pentru suma forfetară, bani pe care Camera Deputaţilor îi va cere Guvernului la rectificarea bugetară de la finalul lunii octombrie.
Rectificarea bugetară ar fi fost singurul moment când deputaţii puteau cere mutarea unor bani de la un capitol la altul. Adică, în loc să folosească cei 4 milioane de lei din capitolul investiţii pentru a cumpăra maşini, puteau cere Guvernului permisiunea de a achita din ei suma forfetară pentru o lună, din cele trei neacoperite. Pare o problemă de opţiune, dar parlamentarii susţin că, de fapt, nu aveau de ales.
„Aceste masini erau din 2001 și din 94, mașini care nu mai puteau fi folosite, pentru că gradul de uzura era foarte mare, nici nu se mai găseau piese de schimb”, a explicat George Dumitrica, secretar general adjunct al Camerei.
Pentru a mai reduce din cheltuieli, deputaţii au obţinut, în schimbul a 30 de maşini vechi, tichete în valoare de 220.000 de lei, bani pe care îi vor folosi pentru a achita Daciile cele noi.