Criză de șoferi de TIR în toată Europa

Data publicării:
coada tir-uri1
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Şoferii profesionişti sunt în topul angajaților greu de găsit. Volumele de transport intracomunitar sunt în creştere, dar în România există firme cu camioane trase pe dreapta. Nu are cine să le conducă. Condiţiile de lucru nu s-au schimbat, ofertele de muncă sunt tot mai multe, atât în România, cât şi în Uniunea Europeană, dar numărul şoferilor cu atestat scade cu fiecare an.

„Sunt şapte mărci de camioane produse în Europa, merg pe aceleaşi drumuri, în special în Europa de vest, unde se mută cea mai multă marfă, pe aceleaşi autostrăzi, stau în aceleaşi parcări”, spune Radu Dinescu, secretar general UNTRR.

Un şofer profesionist câştigă lunar pe transport internaţional între 1.500 şi două mii de euro. În România salariile sunt mai mici și transportatorii din Vest vin şi angajează şoferi din est, dar asta mai ales pentru că în vest, meseria de şofer nu mai este dorită.

„Lumea a devenit mult mai comodă, în Europa de vest oamenii îşi doresc să ajungă acasă în fiecare zi sau, cel puţin, la final de săptămână şi să nu-şi petreacă weekend-ul în cabina unui camion”, mai spune Radu Dinescu.

Patronatele din Transporturi trag un semnal de alarmă şi spun că de vină este şi legislaţia românească. Planurile transportatorilor au fost încurcate în 2013, când a intrat în vigoare o Directivă Europeană ce prevede că pot obţine permise de conducere de categoriile C şi CE doar cei care au împlinit 21 de ani.

Radu Dinescu, secretar general UNTRR: „Am ajuns ca din februarie 2013 până în ianuarie 2016 să nu mai avem niciun nou candidat”.

Ca sectorul transportatorilor rutieri să nu se prăbușească, iar şoferii să poată continua să lucreze în condiţii normale, patronatele cer modificarea legii. Mai exact, transportatorii cer ca vârsta minimă pentru un permis de conducere profesionist să coboare la 18 ani.

În același timp, transportatorii cer înființarea unei rețele naționale de școli vocaționale specializate în furnizarea educației profesionale și competențelor tehnice de care tinerii au nevoie pentru a fi angajați ca șoferi profesioniști.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Ce nu ni se spune despre relațiile cu America. „Dacă am fi suficient de deștepți, am face asta”
Newsweek
Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai. Beneficiază 1.000.000 de pensionari
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...