Însă planul a primit din start critici, pentru că rezolvă o problemă a conducatorilor auto, dar îi ignoră pe pietoni. Iar pietonii, bicicliştii şi transportul public ar trebui să fie priorităţi, conform unei directive a Comisiei Europene.
Proiectul ar schimba în totalitate zona Piaţei Romane. Un pasaj subteran cu cinci intrări va înlocui trecerile de pietoni de la suprafaţă: una dintre intrări va fi la coloane, două vor fi la Academia de Studii Economice, una pe strada Mendeleev şi alta între Bulevardele Lascăr Catargiu şi Dacia.
Pasajul subteran pietonal ar duce la o scădere cu 40 de procente a accidentelor din zonă, spun reprezentanţii municipalităţii. Un alt avantaj ar fi că durata de aşteptare a maşinilor în intersecţie va scădea de la 135 la 90 de secunde.
La jumătate va scădea şi timpul de care un pieton va avea nevoie ca să traverseze Piaţa Romană. În plus, acest pasaj va spori cu o treime suprafaţa destinată circulaţiei pietonale din zonă.
Lucrările ar trebui să înceapă anul acesta, dacă va fi aprobat planul urbanistic zonal. Investiţia se va ridica la 75 de milioane de lei din bugetul municipalităţii. Construcţia va dura doi ani, timp în care circulaţia va fi deviată.