La dispoziția celor care au o problmă juridică și nu știu cui să se adrese stau 22 de mediatori și 12 studenți la Drept. În total, în această săptămână au fost 46 de persoane, 46 de potențiali clienți atât pentru avocat cât și pentru mediator. Cele mai frecvente cazuri sunt succesiunile și violența în familie.
„Rolul acestui birou este de a oferi un minim de informație juridică. Este o premieră la nivel național, însă la nivel european nu este deloc o premieră”, a declarat judecătorul Cristian Pup.
Oamenii sunt încântați că nu mai sunt nevoiţi să bată pe la uși și să tragă de mânecă avocați și grefieri pe holurile Curţii de Apel.
„Normal că vin fel și fel de oameni și trebuie să apeleze undeva, dacă se duce la un avocat categoric îl pune la plată. Aici, cred că este gratuit, da. Eu zic că este o idee foarte bună”, a declarat o persoană.
De cealaltă parte, avocații se plâng.
„Nu este binevenită pentru că de la dirijarea unui client de la plata unei taxe se va ajunge inevitabil și la dirijarea de clienți. Mediatorul este mai versat si poate să ofere consultanță juridică. Ar putea sa ne facă concurență neloială”, a fost de părere decanul Baroului Timiș, Valeriu Răuță.
„Se așteaptă să se ia o măsură a CSM, dar magistratul care a propus acțiunea în asemenea incintă este dovada clară a lipsei de profesionalism”, a adăugat avocata Carmen Obârșanu.
Reprezentanții Curții de Apel spun că i-au invitat și pe avocați să facă voluntariat la biroul de informare, dar ei au refuzat.