În Bucureşti, circulaţia pe bulevarde seamănă adesea cu traversatul unui labirint fără marcaje, unul în care adesea şoferii îşi dau prioritate la mica înţelegere. Vopseaua de pe asfalt s-a dus de multă vreme pe multe artere importante ale Capitalei, iar cei responsabili spun că totul va arăta ca în palmă, însă nu prea curând. Până atunci, pericolul de accidente creşte de la o zi la alta. E însă bine ca cei implicaţi într-un accident cauzat de lipsa marcajelor să ştie că răspunde în faţa legii şi administratorul drumului.
Pe unele artere din Capitală, nimeni nu ştie cu exactitate câte benzi de circulaţie există. În lipsa marcajelor, şoferii circulă după bunul plac. „Mă uit după maşinile din faţă, dacă sunt. Dacă nu sunt, încerc să îmi ţin banda că ştiu cât e maşina de mare”, spune un şofer. Pentru începători însă, sau pentru cei care nu cunosc zona, încadrarea corectă de pe o bandă pe alta se face cu dificultate. Cum se descurcă unii şoferi? „La mica înţelegere.”
Administraţia Străzilor Bucureşti a desemnat trei firme care ar trebui să acopere această nevoie, printr-un contract încheiat pe patru ani. Deocamdată însă, doar câteva bulevarde au semnalizarea reabilitată. De vină, spun oficialii, ar fi firmele care au pierdut licitaţia care s-au plâns în justiţie.
„Un an şi jumătate am fost blocaţi de contestaţiile pe care firmele participante la această licitaţie le-au depus”, afirmă Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor.
Fără marcaje vizibile, în multe intersecţii se circulă după legea junglei.
Trebuie ştiut însă că şoferii care îşi lovesc maşina din cauza marcajelor defectuoase pot solicita daune de la administratorul drumului. Lucrurile se complică însă dacă accidentele se soldează cu victime: răspunderea este a celor care au obligaţia să realizeze sau să urmărească realizarea marcajelor şi vor răspunde alături de şoferul care a produs accidentul.
Administraţia străzilor are la dispoziţie un buget de 200 de milioane de lei pentru a reface semnalizarea străzilor Capitalei în următorii patru ani, însă planurile s-ar putea schimba în funcţie de priorităţi. „Sunt şi străzi de reparat, de întreţinut, semafoare de schimbat...”, argumentează purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor.
Administraţia Străzilor are în jurisdicţie 800 de străzi din totalul celor 1900 din Capitală. Oficialii instituţiei nu pot spune exact câte artere sunt marcate corespunzător.