Între Târgovişte şi Pietroşiţa, timp de aproape doi ani şi jumătate, nu a circulat niciun tren. CFR Călători a revenit pe această rută la începutul acestei luni. A avut în prima zi doar 14 călători, dar are speranţe mari pentru viitor. Cert este, însă, că de pe 15 octombrie îi va face concurenţă şi un operator privat.
Călătorii au identificat deja o problemă de program pe care managerii CFR n-au remarcat-o: „Nu e băgat bine ăsta. Că ăia de la oţelărie ies la trei, cele private o să fie la patru.”
CFR face doar patru curse pe zi, dus-întors. între Târgovişte şi Pietroşiţa. Concurenţii de la Transferoviar vor să introducă de patru ori mai multe garnituri, spre bucuria călătorilor.
„Firma de transport rutier ne ducea ca pe sardele. Îngheşuiţi. Pe locuri şi pe culoar. Câţi încăpeau. Mai te împingea şi la uşă ca să poată să o închidă”, spune un călător.
Compania de stat a renunţat la rută în primăvara lui 2013 pentru că se circula cu naşul. „Toţi se urcau şi lui naşu îi dădeau un leu. Eu care aveam bilet nu puteam să stau jos. Era taxă”, povestește un bărbat.
Trenurile de stat au revenit şi pe rutele abandonate în primăvară de Regiotrans, un operator privat. Zeci de garnituri circulă acum între Paşcani şi Târgu Neamţ, între Sighişoara si Odorhei, dar și de la Timişoara Nord spre Remetea Mică şi Jimbolia. Deocamdată, rezultatele se lasă aşteptate.
„Nu putem discuta ca aceste secții să fie generatoare de plus. Aceste secții, traficul se reia. Un trafic se poate forma în cel puțin 6-8 luni”, spune Adrian Vlaicu, director de strategie la CFR Călători.
Până la finalul anului, CFR vrea să revină şi pe alte lase rute. De banii pe care este dispus statul să-i plătească drept subvenţie depinde dacă aceste linii vor fi sau nu abandonate din nou.