Controalele registrului auto pe drumurile din România au fost făcute în special în rândul maşinilor care păreau nesigure la prima vedere, fără să fie nevoie de vreun test. Cu alte cuvinte, în filtrele făcute de RAR alături de Poliţia Română au intrat mai ales daciile vechi, dubele de transport marfă mai vechi de 25 de ani, dar şi maşinile de import cărora, spre exemplu, nu le funcţionau ambele faruri.
Acela a fost punctul de pornire, căci, odată oprită o astfel de maşină, inspectorii RAR au început să descopere şi alte probleme.
Astfel, din peste 80.000 de maşini verificate aproape 33.000 aveau probleme grave la sistemul de frânare, la direcţie, la şasiu sau caroserie. Unele dintre ele au dovedit probleme chiar la punţi riscând o rupere la gropile sau denivelările frecvente pe drumurile din România.
Cât despre poluare, un sfert dintre mașinile testate aveau noxele peste limitele admise.
Aşa se explică cele şapte sute de permise reţinute şi aproape 23.000 de taloane ridicate. Au existat însă şi situaţii în care problemele au fost atât de mari încât s-a decis imobilizarea maşinii.
Mai bine de 58.500 de maşini dintre cele verificare sunt mai vechi de 15 ani. De altfel, aici au fost descoperite şi cele mai mari probleme tehnice.
Au fost verificate mai bine de 23.000 de maşini fabricate între 2008 şi 2015 şi, deşi sunt maşini noi, un sfert dintre ele nu au trecut de verificările registrului auto român fără sancţiuni.