Deocamdată, vorbim de avioane de mici dimensiuni, însă la finalul lucrării vor putea ateriza şi aeronave de mari dimensiuni.
Noua cale de rulare va avea 2.100 de metri, cu 300 de metri mai lungă decât cea veche. Deocamdată sunt funcţionali doar 1.300.
Angajaţii firmei germane care se ocupă de lucrări au muncit non-stop în ultimele zile ca să respecte termenul limită.
Muncitorii au preferat să lucreze noaptea nu doar pentru a respecta termenul limita, ci ca să evite canicula din timpul zilei.
Dacă nu terminau lucrarea la timp, nemţii ar fi trebuit să plătească penalităţi de 50.000 de euro pe zi de întârziere.
Proiectul de modernizare a aeroportului mai include realizarea unui sistem de balizaj luminos de categoria a II-a şi a unei platforme de îmbarcare-debarcare care să poată asigura staţionarea a şase avioane.
Aproape de miezul nopții, pe șantierul aeroportului din Oradea, zeci de muncitori austrieci și români lucrau cot la cot pentru ca pista să fie gata. Au fost 59 de zile de muncă asiduă, uneori pe şantier fiind chiar și peste 200 de lucrători.
Bogdan Partene, manager de proiect: „Am avut două schimburi. Am avut și schimb de noapte în special la așternerea betoanelor rutiere pentru că din cauza temperaturilor mari nu am putut lucra betonul ziua iar colegii noștri din Austria au turnat beton doar noaptea”.
Alexandru Coller, project manager pe partea de instalații de balizaj: „În această fază au fost instalate cam 120 de lămpi de balizaj. Până la sfârșitul lucrării vor fi instalate în jur de 1100”.
Muncitorii au reușit realizarea pistei pe o lungime de 1.300 de metri. La final, aceasta va măsura 2.100 de metri.
Gheorghe Pașc, directorul general al Aeroportului din Oradea: „Începând cu ora 00:00 se poate ateriza pe aeroportul Oradea”.
După realizarea ultimilor 600 de metri, pista va putea fi folosită și de avioane mari precum Boeing 737 sau Airbus A 320.
Horia Carțiș, purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Bihor: „Este probabil cel mai important proiect al județului Bihor din ultimii 25 de ani. El deschide atât partea de trafic să-i spunem de pasageri pentru oamenii simpli care doresc să ajungă întreaga lume căt și pentru mediul de afaceri”.
Data limită de finalizare a proiectului de modernizare a aerogării orădene este 31 octombrie, iar valoarea totală este de aproape 130 de milioane de lei. Mai bine de jumătate din bani provin din fonduri europene.