Cei care pleacă din Capitală parcurg cei 600 de kilometri în aproape nouă ore, în funcţie de trafic. În schimb, dacă ar merge pe autostradă, ar face cu trei ore mai puţin.
Numai că, în prezent, se poate circula pe doar pe o treime din întreaga lungime. Adică 196 de kilometri de autostradă. În acelaşi timp, 143 de kilometri sunt oficial în lucru, iar pentru aproape jumătate din distanţă, 255 de kilometri, încă se caută constructori.
Chiar dacă ar fi trebuit finalizate în această lună, lucrările la cei 131 de km de autostradă între Orăștie și Lugoj sunt în întârziere. Unele tronsoane vor fi date gata abia în anul 2016.
Lucrările la autostrada Orăştie - Sibiu au început în luna iunie a anului 2011, iar data de finalizare a fost stabilită pentru luna aprilie a acestui an. Din cauza unor alunecări de teren, inaugurarea autostrăzii a fost amânată, cel mai probabil pînă la toamnă.
Tronsonul Piteşti - Sibiu va costa 3,2 miliarde de euro
Tronsonul de autostradă care face legătura între Piteşti şi Sibiu va avea 116 kilometri şi, din estimarile Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, va costa peste 3,2 miliarde de euro. Asta înseamnă ca pentru fiecare kilometru de autostradă construită se vor plăti 27,9 milioane de euro.
Acesta este cel mai dificil tronson al întregii autostrăzi. Drumul va traversa munţii şi va prelua traficul de pe Valea Oltului. Banii ar urma să provină din fonduri europene în proporţie de 85 la sută, iar restul va fi contribuţia statului român, adică aproape jumătate de miliard de euro.
O situaţie cu totul specială este pe tronsonul Timişoara – Lugoj. Pentru desemnarea constructorului a fost organizată o licitaţie, numele câştigătorului urmând să fie comunicat în a doua jumătate a lunii aprilie.
În aceste condiţii, drumul național e singura soluție pentru şoferii care vor să iasă din țară. Când va fi gata, viitoarea autostradă, parte a Coridorului IV pan-european, va face legătura cu Autostrada M43 din Ungaria.