„Eu am imagini și amintiri foarte proaspete venind pe Valea Oltului. DN7 este drumul cu cele mai multe accidente din România. Arată așa ca de pe vremea când l-au modernizat austriecii. E mult de atunci, secolul XVII-XIX, când au spart Defileul”, a spus analistul Emil Hurezeanu.
„Domnul Șova, l-am auzit vorbind aseară despre faptul că până în 2020 - voi fi ieșit de mult la pensie – îl vor fi uitat mulți și pe domnul Șova cu declarațiile domniei sale cu tot și autostrada Pitești-Sibiu tot n-o să fie gata. Nu înțeleg de ce, pentru că Dacia aproape că se pregătește să depășească Volkswagen pe piața franceză. Într-adevăr, din doi în doi kilometri, pe Valea Oltului dai de autotrenuri cu Dacii, cu Dustere pe care chiar că nu le poți depăși. Zidurile sunt strâmte, șoseaua e destul de proată, viaductele celebre pe care le deschidea domnul ministru al Transporturilor la sfârșitul anilor 90 numit Traian Băsescu sunt și ele precare, au nevoie de reparații”, a adăugat el.
„Cât despre autostrada de la Alexandria, nu mă întrebați. Mai bine am face o autostradă la Alexandria unde a fost biblioteca, în Egipt. Așa da, ar fi ceva! Alexandria, în afară de fievul domnului căpitan de județ Dragnea, nu văd altceva. Sigur, oamenii ar avea nevoie de autostradă ca să-și transporte legumele. Oricum o fac. N-ar fi motive să pui în inferioritate autostrada Pitești-Sibiu, pe care o vor cel mai important întreprinzător străin în România, unul dintre cele mai importante instrumente de creștere economică în România, și cei mai mulți morți în accidente rutiere. Ăsta este memento-ul pe care ți-l transmit oamenii care mor sau sunt răniți, unii foarte grav, pe viață, pe drumurile românești”, a mai spus Emil Hurezeanu.
Dan Şova a apărat autostrada spre fieful colegului său de partid Liviu Dragnea, deja numită „autostrada Dragnea”. Şoseaua de mare viteză către Alexandria are cel mai bun raport cost-beneficiu, a spus ministrul Transporturilor.
Autostrada Bucureşti-Alexandria va avea 80-90 de kilometri, va costa aproape 400 de milioane de euro, iar Guvernul vrea să o construiască pană în 2018. Deocamdată pentru această rută nu există nici măcar un studiu de fezabilitate. Licitaţia pentru realizarea sa va vea loc în perioada următoare.
Puteţi revedea pe site-ul Digi24.ro o analiză recentă asupra autostrăzii Sibiu - Piteşti, transformată în urmă cu trei săptămâni în prioritate a Guvernului.