„Construcția începe în acest an, la sfârșitul lunii aprilie, și ultimul kilometri va fi finalizat, cel mai târziu, in 2017. Costul de construcție, proiectare, project management, ingineri independenți, sisteme de tarifare este estimat la 1,8 miliarde de euro. Efectiv, construcția va reprezenta 28 de milioane de euro pe kilometru.Contractul de concesiune incheiat pe 26 de ani plus perioada de construcție. La sfârșitul acestei perioade, va reintra in proprietatea statului român”, a declarat Victor Ponta.
Atunci, statul va începe să plătească rate pentru drumul construit de consorţiul Vinci - Strabag - Aktor. Constructorii vor trebui să plătească, la rândul lor, băncile de la care s-au împrumutat.
„Construcția financiară s-a bazat pe ideea unei unei taxe de 5,7 lei plus TVA, de la Comarnic la Brașov. Însă, repet, este o decizie pe care o ia statul român”, a adăugat premierul.
Autostrada este mai scumpă decât se estimase la început pentru că a fost modificat proiectul tehnic. Mai exact, autostrada, care inițial trebuia să aibă 58 de kilometri, va avea puțin peste 53 de kilometri, la care se adaugă un drum de legătură de 7 km. Prin urmare, se vor construi, în total, 60 de kilometri de șosea de mare viteză.
Asocierea Vinci - Strabag - Aktor a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, iar cele două părţi au semnat un Memorandum de înţelegere, informează Mediafax.
Autostrada Comarnic-Braşov va avea o distanţă de 53,215 km plus 7 km de drumuri de legătură şi ca incluxse 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Bușteni, Predeal şi Râşnov).