Autocar MAI, pericol public. Un specialist explică ce dezastru putea provoca jandarmul de la volan

Data actualizării: Data publicării:
autocar specialist

Şoferul unui autocar al MAI a fost filmat când mergea pe contrasens, pe linia de tramvai şi a evitat la limită un impact frontal cu un alt tramvai care venea din sens invers. Puţin a lipsit ca manevrele angajatului Ministerului Afacerilor Interne să se transforme într-o tragedie. Ce s-ar fi putut întâmpla ne explică Sorin Ene, specialist în conducere defensivă.

Sorin Ene, pilot, specialist în conducere defensivă: Înainte de a vorbi cu dumneavoastră am văzut imaginile. Este, din punctul meu de vedere, greu de conceput că se întâmplă așa ceva, dar luând partea oarecum fericită, bine că nu s-a întâmplat nimic. Ar fi fost un adevărat carnagiu în cazul unui impact frontal.

Nu pot să nu iau în considerare și faptul că vatmanul tramvaiului care venea din sens opus a fost inspirat oarecum și a redus viteza. E vorba acolo de o fracțiune de secundă sau de câțiva centimetri. Ca să fie un dezastru nu era nevoie neapărat de un impact frontal, ci doar de o acroșare. Autocarul ar fi deviat și s-ar fi răsturnat peste celelalte mașini.

Să luăm în calcul momentul în care conducătorul auto al autocarului face manevra de revenire, adică de depășire a tramvaiului staționat și de revenire pe linia de tramvai. Acolo, legile fizicii își spun cuvântul, însă chiar în acel moment omul a conștientizat și a putut să pună autocarul pe trasa și pe linia corectă. În cazul în care era o manevră mult mai brusc făcută, autocarul ar fi avut tendința de a se răsturna pe partea dreaptă, peste mașini. 

Să ne mulțumim cu faptul că nu s-a întâmplat nimic și cred că trebuie luate niște măsuri.

Adriana Nedelea: De ce ajunge un șofer să facă astfel de manevre? Din cauza traficului, a aglomerației?

Sorin Ene: Sunt două aspecte. Unul - dacă luăm în calcul un conducător auto din traficul obișnuit, putem spune că se grăbește, depășește tramvaiul în stație. Cu toții greșim. Dar ce motiv ar fi avut omul ăsta să facă așa ceva? Al doilea aspect - Dacă s-ar fi grăbit, dacă ar fi fost într-o misiune, ar fi avut un antemergător, pe cineva de la brigada de poliție rutieră pe motocicletă, dar nu cred că avea un motiv atât de bine întemeiat încât să se grăbească.

În ultimele luni de zile, e plin la TV și pe paginile de socializare de știri cu accidente auto. Să luăm în calcul accidentul de pe Baicului... Trebuie luate măsuri. Amenzi sunt, legi sunt. Poate ar trebui majorate amenzile, trebuie făcut ceva, sunt mult prea multe accidente.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au montat o cameră ascunsă în apartamentul unde erau cazați în vacanță. Ce au descoperit că făcea personalul...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani