La intrarea în comuna Lăpugiu din judeţul Hunedoara a fost construită o pasarelă pentru ca şoseaua de mare viteză Deva-Lugoj să treacă pe deasupra drumului naţional 68. Doar că, în urmă cu două zile, un trailer care transporta un excavator a rămas înţepenit la intrarea sub pasarelă. Constructorii au constatat atunci că între şosea şi pasarelă nu sunt 5 metri înălţime la ambele capete, ci într-o parte sunt doar 4,8 metri.
Alin Chiorean, primar Lăpugiu: „Autotrenul care îl transporta a reuşit să treacă prin pasajul respectiv dar s-a ciocnit încărcătura autotrenului cu partea de sus a pasajului.”
Muncitor: „Problema e cu asfaltul, că se vedea de aici cu ochiul că e mai înalt acolo. Doar de când te uitai de aici vedeai, cine e de vină, păi cine a făcut acolo, că doar topograful le-a dat cotele bune acolo.”
Asfaltarea de sub pasarelă a fost terminată în urmă cu mai puţin de o saptămână. Acum, cei 20 de metri ai şoselei sunt din nou în lucru.
Andrada Velciov: „Soluţia găsită de constructor pentru a remedia eroarea este să decoperteze asfaltul recent turnat şi să refacă şoseaua cu 5 cm mai jos.”
Horaţiu Simion, director DRDP Timişoara: La ora actuală s-a deviat înapoi circulaţia, s-au greşit nişte centimetri şi se reface la ora actuală îmbrăcămintea rutieră.
Repoter: Cine a făcut greşeala?
Horaţiu Simion, director DRDP Timişoara: Antreprenorul.
Repoter: Şi el repară pe proprii bani?
Horaţiu Simion, director DRDP Timişoara: Categoric pe proprii bani.
Reprezentanţii constructorului, o asociere de firme spaniole, nu au vrut să comenteze situaţia. Şoferii care circulă pe drumul naţional 68 între Deva şi Lugoj nici nu se mai miră de astfel de erori.
„Sparg ce-or lucrat, altceva nu pot să facă. S-au mai întâmplat de-astea, super.”
***
„Ca în România.”
Lotul 3 al autostrăzii Deva - Lugoj este realizat în proporţie de 60%, deşi un prim termen de încheiere a lucrărilor a fost luna mai a acestui an. Construirea celor 21 de kilometri de şosea rapidă costă 580 de milioane de lei.