Numai în sectorul 3 sunt aproape 30.000 de maşini abandonate în parcările de lângă blocuri. Iar autorităţile estimează că la nivelul întregii Capitale numărul este de-a dreptul impresionant.
„La nivelul Bucureştiului este posibil să fie între 150.000 şi 200.000 de maşini, să fie din cele care nu se mişcă care ori şi-au epuizat perioada de existenţă fie sunt folosite într-un alt scop”, afirmă Ștefan Dumitrașcu, arhitectul sef al sectorului 3.
Şi dacă tot nu îşi mai folosesc autoturismele în trafic, o parte dintre proprietari le-au găsit o altă utilitate. Numai într-o singură parcare reporterii Digi24 au găsit patru maşini abandonate. Dacă mulţi dintre proprietari nu mai au ce face cu ele, proprietarul unei maşini i-a găsit totuşi o întrebuinţare: a transformat autoturismul într-o magazie. În interior sunt scule de scule de zugrăvit, navete cu sticle sau cartoane.
Autorităţile au simplificat procedurile de radiere a autoturismului tocmai pentru a-i încuraja pe proprietari să renunţe la maşinile vechi. În sectorul 4, de la începutul anului aproape 4.500 de persoane au depus documentele pentru radierea vechii maşini.
„Trebuie îndeplinite mai multe condiţii, în primul rând se completează o cerere de scoatere din evidenţă, depune o copie după contractul de vânzare-cumpărare, o copie a cărţii maşinii”, explică Oundjian Hrant, directorul Direcţiei de taxe şi impozite din sectorul 4.
Pentru ceilalți care nu îşi radiază maşina, oficialii primăriilor spun că nu au ce face şi nu pot ridica un bun câtă vreme proprietarul nu este de acord, aşa cum spune legea.
„Există legislaţie de somare, identificare, eventuală ridicare, dar este o procedură foarte greoaie. Sunt surprins că în Bucureşti procedurile merg atât de greu”, mai spune Ștefan Dumitrașcu.
Evidențele arată că în București sunt înmatriculate puțin peste 1 milion de autoturisme în vreme ce la nivel național sunt înregistrate 6 milioane de mașini.