Marius Dunca a precizat luni într-o conferință de presă că este vorba despre două tipuri de credite, respectiv unul ipotecar și unul de nevoi personale, pentru care banca a încasat unele comisioane, începând din 2010, modificând contractele originale din 2006, informează Agerpres.
„Vreau să anunț că am sancționat un operator financiar-bancar cu 40.000 de lei și am dispus și măsură complementară de aducere la conformitate a tuturor contractelor, în termen de 30 de zile. Vorbesc despre operatorul financiar Banca Românească”, a afirmat Marius Dunca.
Astfel, pentru un credit ipotecar din 2006 comisionul de analiză era zero iar comisionul de administrare a creditului era de 1% care se achită din credit la data primei utilizări.
Cu toate acestea, banca a perceput din 21 iunie 2010 până la momentul analizării petițiilor și un comision de administrare cont curent, iar conform OG 50, aliniatul 36, pentru creditul acordat creditorul poate percepe numai comision de analiză dosar, comision de administrare sau comision de administrare cont curent. ANPC a precizat că banca deține, la 30 iunie 2015, un număr de aproximativ 12.000 de contracte de credit ipotecar.
Dunca a declarat că, din acest moment, banca nu mai are voie să încaseze comisionul, iar consumatorii pot da în judecată operatorul financiar pentru recuperarea banilor încasați fără temei legal.
De asemenea, ANPC a mai analizat un credit de nevoi personale. În prima fază comisionul de analiză era zero, comisionul de administrare a creditului era zero, iar comisionul de monitorizare a creditului era de 0,3% care se achita lunar împreună cu rata de credit.
Pe graficul de rambursare apare în 2010 o majorare a comisionului de administrare de la zero la 0,3%, deși în actul adițional se precizează că este zero. Banca are 15.000 de contracte în această situație.
Dunca a spus că banca a fost amendată cu câte 20.000 de lei pentru neregulile găsite la cele două tipuri de contracte.