Cei trei kilometri de autostradă rămaşi de construit vor avea trei benzi pe sens şi vor aduce autostrada până în Şoseaua Petricani din Capitală. Cu această ocazie trebuie terminate şi nodurile rutiere care leagă autostrada de centura Capitalei şi de drumul care duce spre Moara Vlăsiei.
Înainte de a se apuca de lucrări grecii de la Aktor şi românii de la Euroconstruct au 4 luni la dispoziţie pentru a proiecta ciotul de autostradă. Odată începute lucrările trebuie terminate într-un an şi jumătate. Cei trei kilometri de şosea ne vor costa aproape 35 de milioane de euro.
Cătălin Drulă, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura: „Nu este o sumă mare având în vedere că e vorba şi de două noduri rutiere, unul la strada Popasului şi unul la Moara Vlăsiei şi este vorba şi de 3 poduri care trebuie realizate pe autostradă la nivel de trei benzi. Este o zonă foarte uşoară, de şes. Perioada de 18 luni chiar ridică nişte semne de întrebare în condiţiile în care sunt doar 3 kilometri într-o zonă foarte uşoară”.
Autostrada Bucureşti- Ploieşti are 62 de kilometri. 56 dintre ei, între centura Capitalei şi cea a oraşului din apropiere au fost inauguraţi acum trei ani.
Până la Moara Vlăsiei au lucrat italienii de la Pizzaroti, iar de acolo şi până la Ploieşti aşa numiţii regi români ai asfaltului. Printre ei şi Dan Besciu a cărui firmă Eurocontruct revine acum pe autostradă. Între timp omul de afaceri a ajuns în vizorul DNA. Este acuzat de spălare de bani şi evaziune fiscală şi se află sub control judiciar.
Până acum, autostrada Bucureşti - Ploieşti a costat aproape 450 de milioane de euro. Este unul dintre cele mai păguboase contracte semnate şi derulate de autorităţile române. În cei opt ani de lucrări s-au semnat 10 acte adiţionale care au umflat preţul şoselei. În plus, firma italiană Pizzaroti a dat în judecată statul şi a obţinut în primă instanţă despăgubiri de 8,6 milioane de euro, deşi ceruse de 10 ori mai mult.
Până când autostrada va ajunge în Bucureşti, speră şi Primăria să termine lucrările de modernizare a străzilor pe care vor ajunge zecile de mii de maşini. Într-o primă etapă trebuie adăugate încă două benzi străzii Fabrica de Glucoză între Petricani și Floreasca.
Trebuie apoi lărgite străzile Petricani şi Doamna Ghica.