Creşterea semnificativă a traficului pe Otopeni în 2014 este cea care a adus Aeroportul Henri Coandă pe locul 4 în topul european. Este vorba de un studiu care a urmărit performanţele a peste 40 de aeroporturi de pe bătrânul continent, clasate în categoria medie, cu trafic de pasageri între 5 şi 10 milioane.
„Poate cel mai important lucru în ceea ce privește pasagerii, trebuie spus că e vorba de o creștere de 8,8 la sută”, a spus Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Aeroportului Otopeni.
Aeroporturile din Basel, Lanzarote din Insulele Canare şi Napoli au ocupat primele 3 locuri, înaintea aeroportului Henri Coandă. Această creştere a traficului i-a solicitat cel mai mult pe controlorii de zbor, care au avut de dirijat, anul trecut, peste 91 de mii de aeronave. În medie, la fiecare 10 minute un avion decolează sau aterizează de pe aeroportul Otopeni.
Zilnic traficul depășește 120 de aparate de zbor. Cifrele arată că 83% dintre pasagerii care decolează din România ajung în ţările europene. Aeroporturile din întreaga lume sunt evaluate anual de o comisie specială, care ia în calcul mai multe criterii. „Din punct de vedere al siguranței, din punct de vedere al securității și din punct de vedere al serviciilor oferite pasagerilor. De la sosirea în aeroport și până la urcarea la bordul aeronavei”, a mai spus Valentin Iordache.
Pistele pe care le are Aeroportul Otopeni au contribuit şi ele la saltul în clasament. Cei 3 kilometri şi jumătate de cale de rulare fac posibil ca şi un Boeing-ul 787 Dreamliner, una dintre cele mai masive aeronave de pasageri, să poată ateriza.
Deocamdată însă pistele nu sunt sunt pregătite pentru un Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri. Dacă privim cifrele de trafic ale aeroportului Otopeni în ultimii aproape 20 de ani, creşterea este cu atât mai spectaculoasă. În ultimii 17 ani numărul pasagerilor a crescut de aproape 7 ori.
De la 1,6 la peste 8 milioane de oameni care aterizează sau decolează de aici. Singurul an în care numărul pasagerilor a scăzut a fost 2009, când a avut loc și debutul crizei economice.