Gardul aeroportului are o lungime de aproape 11 kilometri. În şase ani de la împrejmuirea terenului, o parte... a dispărut. Pe latura de nord-vest, unul dintre stâlpi a rămas practic în aer, din cauza alunecărilor de teren din zonă.
Claudiu Loghin, reporter: „Tronsoane întregi din gardul viitorului aeroport de la Ghimbav sunt distruse complet. În locul stâlpilor, plasei şi sârmei ghimpate au răsărit acum munţi întregi de gunoaie.”
Investiţiile la aeroport au început acum zece ani. De atunci, Consiliul Judeţean a cheltuit peste 24 de milioane de euro, iar gardul şi pista de aproape trei kilometri sunt singurele părţi ale proiectului devenite realitate.
„Mizerie, nu s-au ocupat să facă aeroportul, să îl termine, să facă ordine.”
***
„Nu se aplică nişte controale, domnule, serioase. Pe care-l prinde, să-i dea amendă usturătoare.”
De paza celor peste 200 de hectare de teren se ocupă, noaptea, o singură persoană. Pe timpul zilei, şantierul are doi paznici.
Paznic: „E puţin. Eu n-am voie să plec de aici, că sunt utilaje. Ăla ce să facă, dacă ăla fură acolo? Sau altul, până merge el de-aici până acolo...”
Conducerea Consiliului Judeţean Braşov e convinsă că furturile de pe şantier vor fi oprite dacă ar mai fi angajat un paznic.
Mariana Câju, vicepreşedinte Consiliul Judeţean Braşov: „De la 1 iunie, la ora 8, miercuri dimineaţa, intrăm cu Direcţia de Pază a Consiliului Judeţean, cu trei posturi, în aşa fel - pentru că sunt trei intrări - în aşa fel încât nimeni să nu mai aibă acces.”
Cu Poliţia pe urmele hoţilor de aproape un an, Consiliul Judeţean Braşov nu are încă soluţia legală pentru a investi bani ca să repare gardul şi să cureţe terenul. Motivul este legat de faptul că instituţia nu mai deţine terenul, şi, în aceste condiţii, nu poate face astfel de cheltuieli.
Citiți și:
Covasna dă bani pentru aeroportul din Brașov