Cele şapte ore de căutare a victimelor accidentului aviatic puteau fi reduse dramatic dacă reprezentanţii ROMATSA ar fi cerut informaţiile Ministerului Apărării. Ultima poziţie identificată de radarele Apărării plasau aeronava la circa doi kilometri de locul unde a fost găsită epava.
Ulterior acestui moment, aparatul a dispărut de pe monitoarele MApN. Dacă aceste date ar fi fost cunoscute de salvatori, aria de căutare s-ar fi redus drastic, spun jurnaliștii de la HotNews, potrivit cărora informația apare in datele strânse de Gabriel Oprea, însă a fost omisă din documentul dat publicităţii de Executiv.
Guvernul a explicat însă că „materialul pus la dispoziţia presei reprezintă o sinteză a raportului pe care vicepremierul Gabriel Oprea l-a prezentat premierului Victor Ponta pe baza informărilor solicitate de la toate instituţiile implicate şi conţine toate informaţiile publice care nu aduc atingere siguranţei naţionale”.
Mai mult, un alt paragraf important ar fi fost omis din raportul făcut public.
În condiţiile în care ROMATSA ar fi consultat Centrul de Operaţii Aeriene cu privire la ultima poziţie cunoscută a aeronavei, ar fi redus aria de căutare a acesteia, arată HotNews.
„MAPN monitorizează zborurile, cum e normal, într-o ţară membră NATO, dar nu el e responsabil de coordonarea activităților pentru căutarea și salvarea unei aeronave prăbușite sau aterizate forțat pe teritoriul național”, a declarat la Digi24 Corneliu Dobriţoiu, preşedintele Comisiei de Apărare din Senat.
„Dacă dispunea de aceste date, sunt convins că MAPN a furnizat datele către autoritatea componentă”, a adăugat el.
De altfel, în datele făcute totuşi publice de Guvern se arată că, deşi MApN a contactat ROMATSA pentru a îşi oferi sprijinul, oficialii instituţiei din subordinea Ministerului Transporturilor au indicat drept coordonator al acţiunii de salvare ISU Alba.