„Din punctul meu de vedere e clar că n-a existat o coordonare, un cap care să coordoneze forţele. E evident că avionul a avut o defecţiune. Ca să zboare, avionul are un certificat de navigabilitate, deci avionul era apt. Am zburat cu el şi ştiu că era foarte bun. O problemă a acestui avion e că trenul nu e escamotabil”, a declarat Mircea Budiaş.
Acesta a explicat că defecțiunea înseamnă că roţile rămân fixe, nu se pot retrage, în acest caz fiind folosit procedeul numit de piloți „pe burtă”. Riscul aterizării fără tren escamotabil este că orice piatră poate întoarce avionul.
„Cred că pădurea i-a salvat. Dându-şi seama că au defecţiune, au aterizat forţat pe o pădurice. Avionul e suspendat parţial pe un pom. Zona era acoperită de ceaţă, pilotului nu i se dă timp să decidă. E clar că a fost o defecţiune. Am auzit posibilit de givraj”, a mai spus generalul care a apreciat că „oamenii locului au intervenit extraordinar”.