„Să nu uităm că este un avion foarte vechi. 35, 40 de ani. Eu îmi aduc aminte aceste avioane cum zăceau pe pistă mai bine de 10 ani. Au fost recuperate, recondiţionate, dar sunt totuşi nişte avioane vechi”, a explicat Lucian Mîndruță.
Acesta a menționat că aseară, vremea la aterizare în Oradea era bună, însă ghinionul a fost că avionul a traversat frontul de furtună care aduce zăpadă în România.
„A reuşit să aterizeze avionul într-o zonă foarte rea, de munte. L-a pus totuşi pe roţi, s-a dezmembrat din cauza vitezei cu care a aterizat, dar în momentul în care a luat contactul cu solul avionul era controlabil şi pilotul a făcut tot ce a putut din moment ce probabil pierdea în înălţime. Iovan a avut inteligenţa, prezenţa de spirit de a încerca şi a reuşi să aterizeze înainte ca avionul lui să nu mai poată fi controlat”, a mai spus pilotul într-o intervenție telefonică la Digi24.
Acesta a ridicat câteva semne de întrebare pe pagina sa de Facebook: „Cine a verificat ultima oară sistemele de degivrare (anti-gheaţă) ale aparatului BN2, vechi de mai bine de 40 de ani. Erau în stare de funcţionare? Când au fost înlocuite ultima oară? Cine a decis să se ia riscul acestui zbor, în condiţiile în care un front de vreme rea (temperaturi scăzute, umiditate crescută) tranzita România? De ce statul operează un avion mai bătrân ca Ponta, dar donează (ultima oară în decembrie) milioane de euro bisericii? Ce se va întâmpla în cazul unui cutremur sau altei nenorociri imposibil de prezis: vor găsi cei de la ISU măcar Bucureştiul?”.