10.000 de români au mers la mare anul trecut prin programul „Litoralul pentru Toţi”. Au plătit între 200 şi 600 de lei pentru un sejur în mai sau septembrie. 2016 ar putea fi însă ultimul an în care turiştii vor beneficia de astfel de tarife.
„Câţiva ani a fost un succes şi a reusit să umple capetele de sezon. Personal, cred că ar trebui o haină mai nouă şi să se vină cu un alt program. Se pot face programe pe model low cost... Un litoral pentru toţi pe partea de balneo”, spune Anca Pavel Nedea, preşedinte Autoritatea Naţională pentru Turism.
„Programul a ajuns la saturaţie şi impactul nu mai este atât de mare cum a fost în anii trecuţi”, este de părere Aurelian Marin, președinte Asociația Națională a Agențiilor de Turism.
Agenţiile de turism cred că, în acest moment, anularea programului „Litoralul pentru toţi” ar fi o decizie pripită.
„E ușor să spui că e perimat, dar ce punem în loc? Deocamdată este un program de marketing bun”, spune Alin Burcea, reprezentantul unei agenţii de turism.
Cu sau fără programul „Litoralul pentru Toţi”, numărul turiştilor de pe litoral va creşte substanţial în 2016, anunţă operatorii.
„Cererile pentru vacanţe pe litoralul românesc au crescut cu 30 la sută față de anul precedent”, spune Alexandra Mateuţ, reprezentant al unei agenţii de turism.
„Dacă acum zece ani îmi spunea cineva că o să vindem litoralul în noimebrie, îi spuneam că este nebun. Noi am avut vânzări în noiembrie, decembrie, ianuarie și februarie. Este fabulos”, mai spune Alin Burcea.
În 2015, aproape 1,8 milioane de turişti şi-au petrecut vacanţa pe litoralul românesc, o creştere cu aproape 20% faţă de anul precedent.