După 19 mai, când plafonarea prețurilor RCA va înceta să își producă efectele, pe piață va fi introdus așa numitul tarif de referință. Deși nu va avea influență directă asupra prețurilor practicate de asigurători, nefiind un tarif impus ci doar unul orientativ, acest indicator are toate șansele să influențeze semnificativ percepția clienților care, speră probabil ASF, vor considera tariful de referință ca fiind “prețul corect”.
Concret, fiecare consumator are tendința de a judeca prețul unui produs în funcție de propriile repere cum ar fi cât de mulțumiți au fost în trecut de un anumit brand, ce semnale au primit despre respectivul brand de la alte persoane sau care a fost, în trecut, evoluția prețurilor produsului căutat.
În cazul RCA, singurul reper pe care clienții îl aveau, înainte de plafonare, singura “ancoră relativă”, era nivelul de primă plătit în trecut, având în vedere că de beneficiile produsului nu se poate pune problema în condițiile în care asigurarea RCA nu despăgubește clientul, ci un terț păgubit.
Dacă un șofer a fost obișnuit să cumpere RCA cu preț între, să spunem, 500 și 600 de lei, câțiva ani la rând, el va avea un șoc atunci când ar trebui să scoată din buzunar 1.000 de lei sau chiar și doar 800 de lei.
Prin introducerea tarifului de referință, ASF încearcă tocmai să înlocuiască reperele și să “reseteze” astfel mintea clienților inducând ideea că tariful de referință este “prețul corect” și nu primele achitate în trecut.
Cu alte cuvinte, ASF se așteaptă mai degrabă la un efect psihologic care să să influențeze piața pe termen lung și care, parțial, să scoată și problema RCA din paradigma prețului. Cu ajutorul tarifului de referință este posibil ca șoferii să accepte mai ușor inclusiv eventualele creșteri de preț care vor fi generate de creșterea daunalității.
Sursa Profit.ro