Anişoara Raichel a revenit în învăţământ după o pauză de 12 ani în care a lucrat în marketing. Este una dintre învăţătoarele care au obţinut nota maximă la titularizare şi vrea să fie printre cei care schimbă ceva.
„Mamă fiind am învăţat de la copiii mei ce minunat este să sădeşti o idee, un gând, o poveste, o imagine în mintea lor şi în sufletul lor şi să vezi cum dă roade. Şi dacă pot face asta şi pentru alţi copii satisfacţiile cred că sunt extraordinar de mari”, a spus învățătoarea.
Un alt profesor de nota 10 este Andrei Avram, doctorand la Facultatea de Istorie de la Universitatea Bucureşti. Anul acesta a dat a treia oară examenul de titularizare, dar nu ştie dacă va obţine un post. Istoria nu şi-a recăpătat locul în programa şcolară, dar profesorul nu se plânge.
„Mulți nu conștientizează că educaţia este cea mai importantă. Pe de altă parte, nu vreau să pozez în victimă, sunt conștient că învățământul românesc a făcut progrese”, a explicat Andrei Avram.
În schimb, după 18 ani de catedră, profesoara de matematică Adriana Gavrilă îşi doreşte mai multă stabilitate a posturilor. Tocmai pentru a putea oferi continuitate în pregătire elevilor de care se ocupă. Dar aşteaptă şi mult-trâmbiţata schimbare a programei.
„Din punct de vedere al matematicii exista cam...o mică prăpastie așa în ceea ce privește materia de generală și cea de liceu”, a spus profesoara Adriana Gavrila.
Aproape 9.000 de candidaţi au trecut de examenul de titularizare cu medie peste 7, ceea ce le permite să spere că vor prinde un post permanent.