Zeci de profesori din Bucureşti vor ajunge la catedră chiar dacă examenul a demonstrat că nu sunt pregătiţi.
Inspectorii şcolari pun însă notele proaste obţinute de dascăli pe seama unei situaţii de moment.
„Avem încredere. Sunt oameni care funcţionează în învăţământ de mai mulţi ani, sunt absolvenţii unor şcoli de specialitate dar, ca orice examen, şi cred că trebuie s-o recunoaştem fiecare dintre noi, nu întotdeauna poţi să fii într-o formă maximă”, spune Gheorghe Stancu, inspector şcolar pentru învăţământ primar în cadrul ISMB.
Chiar dacă în şcoli ajung şi profesori mai puţin pregătiţi, numărul de locuri care rămân neocupate e alarmant.
Din cele 968 de posturi disponibile pentru educatoare, 870 de locuri au rămas neocupate. Nici la învăţători situaţia nu este mai bună. Sunt 467 de locuri libere şi doar 76 de candidaţi. Ceea ce înseamnă că 391 de locuri rămân neocupate.
În Galaţi, spre exemplu au rămas peste 1.000 de posturi libere, majoritatea în şcoli de la ţară.
Roxana Roşca ar fi putut să fie titulară satul Roşiori. Dar a refuzat postul din cauza navetei - 100 de kilometri dus-întors.
„Existau multe posturi disponibile la suplinitori în oraş şi de aceea eram sigură că am să prind un post aici, altfel n-aş fi renunţat”, spune ea.
Locurile rămase libere vor fi ocupate, ca de fiecare dată, de pensionari, de profesori care vor să lucreze suplimentar, plătiţi cu ora sau, acolo unde nu sunt alte soluţii, chiar de de dascăli necalificaţi pentru postul ocupat.